Om skydning i Tilst, Århus

- Har du tænkt på at gå til skydning? Pistolskydning eller skydning med riffel?

Skydning i Tilst skytteforening

Tilst skytteforening er en lille hyggelig skydeklub beliggende lidt uden for Århus. Overvejer du at gå til skydning, så lav en aftale, og kom en tur i skydeklubben, og få en snak om skydning.

Vi skyder en gang om ugen, hver torsdag. Skydning foregår i tidsrummet kl. 19-22. Udover den ugentlige skydetræning er der også rig mulighed for at skyde ved konkurrencer og stævner landet over. Vi deltager i stævner for både pistolskytter og riffelskytter. Enkelte skytter skyder IPSC, hvilket er en dynamisk skydning på handlebane hvor pistolen trækkes fra hylster. IPSC sætter særlige krav til skytterne, og kræver derfor en del erfaring med skydning.

I Tilst skytteforening sætter vi pris på hygge og samvær, der afholdes bl.a. en jule skydning hvor der skydes på særlige juleskiver, og hvorefter vi hygger med gløgg og æbleskiver.

Hvad kan du skyde med i Tilst Skytteforening

Du kan vælge at skyde med salonriffel eller pistol (kaliber .22 og luftpistol). Når du er blevet mere fortrolig med skydning er det også muligt at skyde med 9mm. pistol, samt .38 revolver. Se billeder af de pistoler du kan skyde med her.

Du behøver ikke selv at købe et gevær eller en pistol for at komme i gang med skydning, da foreningen har pistoler og rifler, som er gratis at låne. Mange vælger dog på et senere tidspunkt, når deres skydning bliver mere seriøs, selv at investere i deres egen pistol eller riffel.

Kom og skyd i Tilst, Århus

Har du lyst til at gå til skydning eller vil du vide mere om skydning, kan du kontakte Tilst skytteforenings formand Jørgen Ditlev Jensen på mail her. Leder du efter en polterabend aktivitet eller lign. kan du læse mere om polterabendskydning her.

Er du ikke sikker på at skydning er noget for dig, kan du købe et prøvemedlemskab for kr. 200. Med et prøvemedlemskab kan du skyde den første måned, inden du afkræves kontingent. Vælger du efterfølgende at fortsætte med skydning, trækkes prøvemedlemskabets pris fra dit kontingent. Du skal som minimum betale for et prøvemedlemskab inden du kan prøve at skyde første gang.

Et kontingent koster kr. 650 pr. år for voksne. Er i en familie, der har lyst til at gå til skydning gives der 20 % rabat på kontingentet. Kontingentet dækker både skydning indendørs og udendørs, som foregår på vores skydebaner i henholdsvis Tilst og om sommeren på vores udendør skydebaner ved Vestereng, Århus. Bemærk at vi har en aldersgrænse på min. 18 år på vores medlemmer.

Har du lyst til at øve dig lidt på skydning, inden du kommer og besøger os for at prøve skydning med en rigtig pistol? så kan du prøve denne simulator til pistolskydning. Lær korrekt sigte med denne simulator til pistolskydning. Du skal sigte under det sorte. Husk at rigtig pistolskydning er lidt sværere, men også en hel del sjovere - Kom selv og prøv den rigtige skydning hos os!

Hvad koster det at gå til skydning?

Vi udsender et girokort årligt til betaling af kontingentet. Herudover skal du selv betale de patroner, du skal bruge til din skydning. Prisen for patroner er ca. kr. 20-30 pr. skydning. Prisen afhænger af dit valg af patroner, og om det er en grovskydning eller med .22. Har du ikke selv et våben kan du gratis låne en pistol eller riffel af klubben.

Spørgsmål angående kontingent kan sendes til kasserer@tilst-skytteforening.dk

Vær opmærksom på vores min. aldersgrænse på 18 år.