Om skydning i Tilst, Århus

- Har du tænkt på at gå til skydning? Pistolskydning eller skydning med riffel?

Skydning i Tilst skytteforening

Tilst skytteforening er en lille hyggelig skydeklub beliggende lidt uden for Århus. Overvejer du at gå til skydning, så lav en aftale, og kom en tur i skydeklubben, og få en snak om skydning.

Vi skyder en gang om ugen, hver torsdag. Om sommeren skyder vi også udendørs om onsdagen. Skydning foregår i tidsrummet kl. 19-22. Aldersgrænsen for alt skydning ved os er 15 år. Udover den ugentlige skydetræning er der også rig mulighed for at skyde ved konkurrencer og stævner landet over. Vi deltager i stævner for både pistolskytter og riffelskytter.

Nogle skytter skyder også IPSC, hvilket er en dynamisk skydning på handlebane hvor pistolen trækkes fra hylster. IPSC sætter særlige krav til skytterne, og kræver derfor en del erfaring med skydning. Du kan se en IPSC video her.

I Tilst skytteforening sætter vi pris på hygge og samvær, der afholdes bl.a. sommerfest, julefrokost og en jule skydning hvor der skydes på særlige juleskiver, og hvorefter vi hygger med gløgg og æbleskiver.

Hvad kan du skyde med i Tilst Skytteforening

Du kan vælge at skyde med salonriffel eller pistol (kaliber .22 og luftpistol). Når du har skudt nogle gange, og er blevet lidt mere fortrolig med skydning, er det også muligt at skyde med 9mm. pistol, samt .38 revolver. Se billeder af de pistoler du kan skyde med her.

Du behøver ikke selv at købe et gevær eller en pistol for at komme i gang med skydning, da foreningen har pistoler og rifler, som er gratis at låne. Mange vælger dog på et senere tidspunkt, når deres skydning bliver mere seriøs, selv at investere i deres egen pistol eller riffel.

Kom og skyd i Tilst, Århus

Har du lyst til at gå til skydning eller vil du vide mere om skydning, kan du kontakte os på mail her. Leder du efter en polterabend aktivitet eller lign. kan du læse mere om polterabendskydning her.

Er du ikke sikker på at skydning er noget for dig, kan du få et gratis prøvemedlemskab. Med et prøvemedlemskab kan du skyde den første måned, inden du afkræves kontingent. Du skal dog betale 200 kr. for booke en prøvetime. Melder du fra mindre end 3 dage før mister du de 200 kr. Vælger du efter prøvemedlemskabets ophør at fortsætte med skydning, trækkes de 200 kr. fra dit kontingent. Du skal som minimum betale for en prøvetime inden du kan skyde første gang.

Et kontingent koster kr. 650 pr. år + 100 kr. i indmeldelsesgebyr. Bemærk at vi har en aldersgrænse på min. 15 år på vores medlemmer.

Hvad koster det at gå til skydning?

Vi udsender et girokort årligt til betaling af kontingentet. Herudover skal du selv betale de patroner, du skal bruge til din skydning. Prisen for patroner er ca. 40 kr. pr. skydning. Prisen afhænger af dit valg af patroner, og om det er en grovskydning eller med .22. Har du ikke selv et våben kan du gratis låne en pistol eller riffel af klubben.

Vær opmærksom på vores min. aldersgrænse på 15 år.

Vigtigt!

Inden du har skudt 5 gange skal du søge en SKV6 godkendelse. En SKV6 sikrer at du har ren straffeattest. Det koster ikke noget at søge. Vi hjælper dig gerne, så spørg os bare på en klubaften. Du kan læse mere her.

Indtil du har modtaget en SKV6 godkendelse skal du fremvise billede-ID eller sygesikringskort i kombination med et andet ID kort. Uden ID kan du ikke låne et våben.

Her kan du se en video omkring skydning hos os: